28 november

Jag trimmade Nunne lite på banan idag. Han var fruktansvärt seg och lite stel men gick fint ändå. Jag började med att värma upp i skritt med lite sidvärts och över några cavaletti som låg framme. När vi travade fortsatte vi med cavalettin och i övrigt fokuserade jag på att han skulle ta stöd på yttertygel. Han blev riktigt fin efter en stund när vi hittat takten också och han gick riktigt trevligt i höger varv med. Vi galopperade lite och även där var han fin. Åt höger fick jag ihop honom fint, i vänster var han lite för slö för att få någon riktig energi men han var helt okej ändå. När vi travade av fick han upp ryggen fint som vanligt numera. :) Överlag tyckte jag att han jobbade på riktigt bra hela passet trots att han var seg. När vi skrittade av var han trött och tyckte det var jobbigt att gå. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0