27 november

Idag var min lilla häst sjukt fin när vi jobbade. :) Eftersom det har varit varmt passade vi på att vara på ridbanan när det faktiskt går, den lär ju frysa ihop snart. Det blev tömkörning för att försöka befästa det innan vintern. Det låg två cavalettiserier utlagda på diagonalerna som vi började med att skritta över några gånger innan vi gick in på volten för att arbeta ordentligt. Det var ovanligt få smitningsförsök i vänser varv, mycket bra, och större delen av tiden jobbade han i form och verkligen genom hela kroppen, superduktig. :D Han kunde till och med trava på volt mitt på banan. :) Eftersom han jobbade så fint höll jag inte på så länge innan jag bytte varv och det blev ingen galopp, det brukar bara bli kaos så. 
 
I höger varv var det lite mer protester men de berodde nog till stor del på att jag inte gör exakt rätt och då ser han sin chans att slippa. Även i höger jobbade han på rikitgt bra och fokuserade bra trots att de andra hästarna gick in från hagen. Vi höll inte på jättelänge då jag inte ville att han skulle bli för trött för han jobbade så bra med hela kroppen. 
 
Som avslutning fick han springa lös på banan en stund och busa av sig. Det blev en del hopp och skutt och när jag tyckte att det räckte kunde han skritta av lös efter mig. :) Jag är så himla nöjd med honom idag, han var verkligen hur duktig och fin som helst. Längtar verkligen efter att kunna börja rida på honom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0