22 november

Har varit sjukt trött hela veckan så det har inte blivit något jobb med hästarna. Idag blev i alla fall Nunne motionerad på banan. Vi red dressyr och började med att göra lite öppna och sluta i skritt för att få loss honom lite. Efter det blev det lite övergångar till trav och han var superlydig. Kunde i princip både stanna och sätta igång endast för sitsen. :) Vi övergick rätt snabbt till att försöka få honom att jobba med baken. Fokus låg på att han skulle ta stöd på ytter tygel och ha en bra takt. Han kändes riktigt fin i båda varven och det gick ännu bättre när jag hade ordning på mig själv med, jag tenderar att vika ihop höger sida, speciellt i höger varv. Galoppen gick superbra, redan från början gick han lugnt och lyssnade på mig och han samlade ihop sig fint och jag kunde faktiskt rida och hålla om med benen utan att han for iväg. Han kändes som sagt riktigt fin hela passet och när vi travade av och han fick länga ut halsen lite kom ryggen upp jättebra. :)
 
Kaninerna äter äpple, lite dåligt ljus så telefonen ville inte riktigt vara med. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0