2 november

Idag har jag motionerat tre hästar... Först ut var Nunne som jag red med galopppsadeln bort till Eriksberg och tillbaka. Det blev mest bus och galopp och han var väldigt pigg och stark på vägen hem, han galopperade ända fram till husen och var allmänt svår att få stopp på. Han kändes ändå ganska fin när jag jobbade honom. 
 
När Nunne var klar gick jag ner till transformatorstationen med Akke och westernlongerade lite. Till en början gick det inget vidare och han var väldigt ofokuserad. Jag övergick då till att bara gå fram och tillbaka och öva start och stopp och efter det gick det bättre. Han lyssnar faktiskt på mig även om han går och tittar på andra saker, det är skönt. 
 
Sista häst för dagen var Atlas som jag tog hand om igår och idag då hans ägare är bortrest. Jag har ju varit lite sugen på att dressyra med honom sedan jag red honom senast och idag tog vi tag i det. Jag red bort till badplatsen och red ett dressyrpass. Han var stel som en planka och lyssnade dåligt både på förhållningar, skänkeln och sitsen, däremot verkade han vara känslig för att jag hade svårt att sitta rakt på honom och bogarna for åt alla håll... Jag jobbade mycket med att få honom mjuk i sidorna och gå dit jag ville vilket inte var det lättaste, han är ju lite som ett godståg att sitta på. På slutet hade han i alla fall mjuknat ganska mycket och vi hittade till och med en bra takt i traven. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0