13 november

Idag blev det lite tömkörning för Akkes del. Först gick vi runt fyrkanten och sedan testade vi så styrningen fungerade. Han lyssnade jättebra på mig. :) Jag hängde på lastpallen efter honom och gick ett varv och det brydde han sig inte om alls, riktigt duktig. Som avslutning fick han trava lite runt spåret och det var skojigt tyckte han. Vi höll inte på länge alls, jag ville mest se hur han reagerade på lastpallen då vi har haft lite problem med att dra saker. 
 
Eftersom jag lyckade glömma mina ridbyxor hemma och bara hade mjukisbyxor blev det ingen ridning av Nunne. Vi körde lite långa tyglar istället. Han var väldigt lyhörd från början idag när vi gjorde halt så vi provade övergångar till trav istället. Det gick helt okej även om han blev lite pigg först. Jag försökte få honom att flytta på slutet men det gick inget vidare då jag inte riktigt har koll på hur jag ska göra. Han flyttade i alla fall fint i högervarv på slutet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0