11 november

Det blev lite miljöträning för Akke idag. Jag började med att flaxa runt med en presenning och lägga den på honom. Han brydde sig inte så mycket om det, det var mest när jag lade den över huvudet på honom som han tyckte den var lite läskig. Han hade i alla fall inga problem med att gå på den, skrapa på den med hoven och ta tag i den och vifta med den själv. :p När jag var nöjd med presenningen fick han gå över en lastpall som jag satt bommar på sidorna av. Första gången satte han en hov på den, sedan klev han över den... Jag gav upp ganska fort med den och byggde ett litet kryss istället som han hoppade om jag sprang före och vi hoppade mot ingången. :) När vi var klara med det tog vi fram presenningen igen en stund och sedan släpade jag runt på lastpallen så han skulle vänja sig vid det. Det slutade med att han klev upp på den när jag stannade och till och med när jag gick med den, knashäst. :) Han var duktig idag, vi övade även på att han skulle stanna kvar fast jag gick iväg och det fungerade faktiskt hyfsat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0