Tävling på NFK

Idag har vi varit på NFK och hoppat, det var 90 cm med stilbedömning. Jag hade inga förväntningar på att det skulle gå superbra och det gjorde det inte heller. De första fem hindren kändes det bra men sedan fick vi fel galopp i svängen till sexan och tappade galoppen när jag rättade honom så då rev han. Han började även kännas trött då och orkade väl inte lyfta på tassarna ordentligt. Han rev även sista hindret och resultatet blev 8 fel. Jag är ändå nöjd då han kändes fin och hoppade bra över lag. Framridningen blev nog lite lång fast vi skrittade mycket och han blev trött på banan. 
 
Har en suddig film som jag ska försöka lägga upp när jag orkar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0