Överskottsenergi

Idag tog jag och Akke en promenad på Kärleksstigen. Vi gick längre än vi gjort förut och tog svängen runt grillplatsen och längs med vattnet tillbaka. han tyckte det var lite läskigt med sjön, för att inte tala om alla båtar som låg i skogen! Diket som han var tvungen att gå över var också lite läskigt och han var tvunget att ta ett stort hopp över det när jag övertalat honom om att han skulle gå över. :) Hela turen var han fruktansvärt pigg och gick och taktade bredvid mig och var allmänt styrig även om han lyssnade bra. Jag kan säga att jag var glad att jag tog kedjegrimmskaftet och dressyrspöt, allt gick mycket lättare då. :) När vi kom tillbaka efter cirka 50 minuters rask promenad släppte jag honom på banan så att han skulle få busa av sig lite. Efter två-tre rusher i galopp tog han fart på långsidan mot stallet, när han kom fram till staketet och såg lite förvånad ut över att det var där och tyckte väl att han inte hann svänga undan så han hoppade helt enkelt över det, jag blev lite lätt förvånad kan jag säga. :p Han hade väldigt fin teknik i alla fall och staketet var ju inte mer än 85-90 centimeter så jag kanske inte ska vara så förvånad. Han drog direkt bort till Nunne och Atlas så det var bara att gå och fånga in honom sedan fick han gå in i sin box den lilla bushästen. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0