6 maj

Nunne fick intervallträna idag och vi fick med oss Eliot som sällskap med. Galoppsadeln åkte på, det var ju till intervallträningen jag köpte den och jag letade även fram klockan. :) Vi började med två intervaller med 1 min galopp och 1 min skritt och så avslutade vi med två intervaller med 1,5x1,5 min galopp och skritt. Nunne verkade inte bli trött alls av dem, Eliot däremot var visst lite tagen på slutet. :p Nästa gång blir det längre intervaller för Nunne så han får jobba lite. 
 
Hovis var och verkade Akke idag så han fick ledigt för övrigt. Han skötte sig väldigt bra idag, han hoppade runt lite när första frambenet verkades, annars stod han still. :) Skönt att det går bättre, han har ju inte varit jättetrevlig när jag har raspat hovarna. Det kan ju ha gjort lite skillnad att han fick stå inne och vänta på att Plexus skulle skos först med. Bakdörren var öppen också, det tror jag inte den har varit tidigare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0