16 maj

Idag trimmade jag Nunne lite på banan. Efter lite uppvärmning red jag igenom fälttävlansprogrammet och det gick faktiskt riktigt bra. Efter det jobbade vi med att korta och länga i alla gångarter, men mest i galopp då det är mycket sådant i programmet. Nunne var seg idag men kändes ändå väldigt elastisk och trevlig i formen. Eftersom han var så pass fin höll vi inte på så länge, det är ju onödigt att sitta och nöta när det fungerar. :) 
 
Akke fick bli longerad. Vi körde med insänning på ytter idag och lite protesterade han faktiskt mot den. Han skötte sig riktigt hyfsat ändå, speciellt i höger varv. I vänster varv var det lite värre tills jag kom underfund med att jag var tvungen att vara bakom bogen på honom precis hela tiden, då gick det bättre. Det var inte någon värst fart på honom, han hade väl busat med Eloit hela dagen förstås eller så är han inne i en växtperiod. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0