1 maj

Det blev mer stall än planerat idag. Nunnes matte ville ha ridsällskap så jag fick erbjudandet att låna Atlas för att följa med och det kunde jag inte låta bli, det är alltid kul att prova andra hästar. :) Han var väldigt okänslig både för skänkel och tygel men det blev bättre vartefter när jag hade tagit tag i honom ordentligt när han inte lyssnade och ponnysparkat honom i magen några gånger. Styrningen gick även mycket bättre när man styrde mer för sitsen och jag fick ihop honom ordentligt två gånger och då kändes han superfin. :) Vi red bort till andra sidan motorvägen och galopperade, mycket. Han lät som han skulle falla ihop och dö när som helst när han blev anfådd men han opererades för struppipning för ett antal år sedan och tydligen låter de alltid även om de är opererade. Jag tror han hade dålig kondis med för sista galoppen som var ganska lång tog bensinen slut och det gick rätt så sakta på slutet. Han är inte min typ av häst, han är alldeles för trög för min smak, men det är som sagt alltid roligt att prova andra hästar. 
 
Akke var fortfarade lite tjock i sitt framben så istället för promenad som jag tänkt blev det lite westernlongering på banan. Jag har svårt att få till det så i början gick det bara halvbra men på slutet började det faktiskt fungera. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0