29 mars

Har åkt på en äcklig förkylning vilket har resulterat i att jag inte orkat rida något, knappt att jag orkat fixa stallet ens... Jag hade Nunne i tisdags och onsdags men det blev som sagt ingen ridning. 
 
Akke har fått lite uppmärksamhet i alla fall. I måndags borstade vi utanför hagen och jag provade min nya rasp som jag fått. Vi var inte riktigt överens om när benen skulle vara lyfta men med lite tålamod så klarade vi av alla fyra fötter till slut med bara en rymning, efter det band jag upp honom i ett träd. :p
 
Igår passade jag på att borsta eftersom han stod inne när Plexus var ute på ridtur. Han var riktigt dum ett tag och slog mot mig! Som tur var skärpte han sig sedan när jag skällt på honom, det finns helt klart humör i honom. Vi gick en vända där isen försvunnit och han såg en jättefarlig vit plastlåda som legat där hur länge som helst. :p På vägen ut till hagen slog han även med frambenen mot hundarna då han tyckte de skulle leka med honom... Han har helt klart för mycket överskottsenergi just nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0