Vad skulle jag göra utan min lilla skrutt?

Akke har varit duktig idag. :) Jag blev jättesugen på att rida honom men orkade inte krångla med sadel så jag bestämde mig för att prova barabacka. Bra att veta att han klarar det med när vi ska gå ner till betet vartefter med tanke på mitt tillstånd. Jag har lite lätt järnbrist om vi säger så och blir yr och anfådd av minsta ansträngning, så en promenad på cirka 2 km med häst känns som det kommer att bli jobbigt. Planen är att sitta på honom bitvis ner till sommarbetet om jag inte skulle klara av att gå och då är det bra att veta att han inte blir knäpp av att jag rider barbacka. :)
 
Han skötte sig super när jag red på honom. Fin bjudning i skritten och vi kunde till och med trava en halv långsida när jag satte igång honom med röstkommando. :) Konstigt nog kändes det som det gick bättre barbacka än med sadel, men det beror nog på att jag sitter mycket bättre och är mer i balans. Längtar tills jag kan börja rida honom mer regelbundet och får tävla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0