16 juni

Smidigaste hästmatningen ever idag. Nunne och Atlas gick bevid ridbanan med grinden till hagen så man måste gå över ridbanan. Nunne såg direkt att jag kom med godis och det var full fokus på matburken som jag ställde en bit från grinden på banan. Nunne kommer snällt fram till grinden som jag öppnar och han fortsätter bort till martburken och jag kan i lugn och ro stänga till ridbanan. :) Han hade ingen grimma på sig men det syntes lång väg att han ville till sin matburk och om han skulle ha rymt är han inte svårfångad. Jag satt och solade på bänken när han slafsade som värst och sedan borstade jag lite och tittade i tassarna. Jag jagade runt honom lite i trav sedan för att se om han fortfarande var halt och det var han även om det såg bättre ut. Nu tycker jag bara att det syns i höger varv på böjt spår. 
 
När Nunne var klar åkte jag vidare till Akke som låg och sov men han vaknade och ställde sig upp när jag kom på vägen. Han har börjat få koll på att det vankas godis när jag kommer för när jag skramlade lite med burken och gick in i hagen kom han upp till grinden själv. :) Jag passade på att borsta lite idag och se över honom lite noggrannare. Jag hittade en knöl på skenbenet på vänster bak, förmodligen ett överben, men annars var det bara de vanliga insektsbetten, i övrigt verkade han hel. Han är smutsig som en gris efter att ha varit ute i en vecka och bara blivit borstad två gånger men han får vara lite skitig, det skyddar nog lite mot insekterna. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0