Suck...

Jag blev lite hönsig imorse och ringde distriktarna och bokade tid åt Akke och tur var väl det för när jag kom till hagen hade benet svullnat upp ännu mer och han hade svårt att gå. Det gick åt både lugnande och brems innan veterinären kunde göra något vettigt med såret och hon kunde sticka in en ca 10 cm lång pinne i det så det var ett sticksår. Hon trodde att han hade blivit sparkad och frågade om någon av hästarna var nyskodd och jo Plexus är ju faktiskt det. Hon kunde inte undersöka leden då han var så svullen så imorgon ska vi till Marby och ultraljuda den. Ser det bra ut så får han väl bo hemma med boxvila men om leden är skadad måste vi upp till Strömsholm och operera... Detsamma gäller om jag inte kan ge honom hans pencillin, då får han bo på klinik så att de kan göra det men förhoppningsvis går det bra. :( 
 
Atlas matte var jättesnäll och hjälpte mig att hämta honom i sommarhagen och han gick på trailern ganska snällt, han gick ut en gång men det var för att han tyckte det var läskigt med taket och han inte var tillräckligt distraherad av maten. :) När vi kom till stallet fick jag nästan trycka ut honom han verkade tycka det var onödigt att gå ur transporten. :p Det verkar inte bekomma honom att vara själv och Atlas och Nunne går ju där även om de inte syns. Han gnäggade åt mig vid sommarhagen är jag skulle hämta honom, sötnosen. :)
 
Dagens ben...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0