Ihopsläpp

Idag har Akke och Nunne åkt på bete. Vi släppte ihop dem på morgonen så de skulle vara lite bekanta med varandra medans vi packade in det som skulle med i bilen. Det var inga konstigheter med att släppa ihop dem, de nosade lite på varandra och sedan ignorerade Nunne Akke. 
 
Eftersom jag körde Akke till bete i trailer och Nunnes matte red bort honom kom jag lite före men Akke stod snällt på trailern de ca 30 minuterna vi fick vänta. :) När vi släppte ut dem i hagen till de andra hästarna så gick de för sig själva först och de andra stod och hängde vid en av grindarna. Det var först när vi började gå till de andra hästarna som de kom på att de skulle hälsa på varandra. Stackars Akke blev omringad av tre hästar samtidig som skulle hälsa och en av dem vände rumpan till och slog så han fick sig en smäll på huvudet, precis framför ganaschen. :( Efter det travade han iväg en bra bit och gick för sig själv och Nunne hälsade lite på de andra men han gick mest undan och struntade i dem. Jag fick gå och hämta Akke som hade fått en svullnad där han blev träffad men det hade inte gått hål. Förhoppningsvis är det inget allvarligt och det verkade inte vara så farligt. Han ville inte gå till de andra hästarna efter det så han och Nunne gick för sig själva. Jag tyckte han skulle gå och hälsa på en liten ponny som gick för sig själv men då kom Nunne och gick emellan så han verkar ta hand om Akke. :) Jag ska dit på förmiddagen imorgon och se så allt är bra med dem. Han ben såg i alla fall bättre ut när han rörde mer på sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0