8 juli

Idag stod promenad med Nunne på schemat. Det blev Kärleksstigen idag och vi var ute i 40 minuter. Nyttig träning för mig. :) Imorgon ska han ridas, hoppas att han är fräsch nu så vi kan komma igång igen. 
 
Akke hade ett rejält hack i benet när jag var hos honom och gav honom mat. Det satt högt upp på vänster fram och var svullet runt såret. Jag är rädd att det kanske kommer att vara. Jag sprejade på lite sårspray och lade på massor med helosan så inte flugorna ska komma åt det. Imorgon ska jag ta med mig sjukvårdslådan och se om jag kan tvätta det ordentligt. Han såg inte halt ut i alla fall men han gillade inte att jag petade på det, men han är ju allmänt pipplig med sånt så det kanske inte är så allvarligt. Han fick en flugluva på sig med, jag får väl se om den sitter kvar imorgon. :p
 
Jag var även och spanade in eventuellt bete åt Akke. Det var inte jättemycket mat vad jag kunde se men helt klart bättre än vad de har nu och mycket klöver. Om han kommer att gå där får han gå tillsammans med två jämnåriga tjejer, det blir nog roligt för honom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0