31 juli

Det regnade hela dagen igår så det blev ingen ridning. Idag fick Nunne gå på en riktig långtur. Vi red bort till Getå och tillbaka via Algutsboda och var borta i 1 timme och 20 minuter. :) Han kändes faktiskt inte så trött men så skrittade vi mest också. 
 
Efter det orkade jag inte göra så mycket med Akke. Vi gick upp och åt kraftfoder och borstade lite ordentligt  och sen blev det en kort sväng barbacka bort till banan och tillbaka. Han var jättedukitg, han lyssnade framåt när han höll på att tjura ihop och tog stöd på bettet och vi kunde gå i sicksack över vägen på väg tillbaka. :) När jag skulle släppa ut honom i hagen igen öppnade sig himlen och han gillar verkligen inte att bli blöt. När jag släppt honom smet han direkt in under närmaste björk som tydligen inte gav tillräckligt med skydd för han galopperade bort till de andra och gick in i skogen. :p Det syntes på hela hästen att han avskydde vädret när han galopperade iväg, stackarn. Han har även lyckats knöggla till ett öra... När jag kom satt flugluvan på sned och ena örat låg vikt under den. Det ville inte riktigt ställa sig rakt när jag tog av luvan och när jag kom tillbaka med Nunne hade det svullnat lite. Nu får han vara utan luva så får vi se om det blir bättre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0