5 januari

Idag var jag faktiskt sugen på att rida! Måste ha varit det fina vädret, det var ju soligt när jag kom till stallet. ^^ Det blev en barbackatur till andra sidan motorvägen eftersom jag är för lat för att sadla just nu. :p Nunne var oväntat mjuk, dock kändes han inte helt ren när vi började trava men det berodde nog på snön för när jag travade på vägen där det var plant märkte jag inget. Det blev lite trav och galopp längs med motorvägen innan vi vände och red hem igen och som vanligt skulle han springa fort uppför backen hemåt men det fick han inte för det var isigt och ojämnt. 
 
Akke har ju semester nu men vi myste lite i hagen och jag filade lite på hens ena framhov som han höll på att fläka upp. Jag vet inte vad han pysslar med om dagarna men han slår bort flisor i hovarn, på en framhov och en bakhov har han lyckats slå bort ett område på cirka 2x2 cm... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0