29 januari

Inte jättesugen på att rida idag, eländigt väder och mycket trött var ingen bra kombination men trots sölande var inte klockan mer än halv sju när jag var klar så det vara bara att ge sig ut. 
 
Tanken från början var att galoppera lite kravlöst runt rasthagen, ungefär vad jag kände att jag orkade och lite välbehövlig träning för mina ben; den planen sprack dock ganska omedelbart. Så fort jag tog tyglarna kände jag att Nunne hängde som en tok i vänster tygel så det vara bara att försöka jobba loss det. Att jag var trött gjorde inte saken bättre då jag inte har något tålamod då så vi blev nog lite mer osams än nödvändigt. När jag fått loss vänsterbogen som krånglade blev han i alla fall riktigt fin och efter lite trav på vägen så tog vi ett par varv i galopp innan vi avslutade. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0