17 januari

Akke har varit jättefin i benen de senaste dagarna, igår kunde jag knappt känna att han var svullen, bara lite på ena benet, så jag kände att det var dags att börja röra lite på honom igen då han börjar bli lite odräglig och uttråkad, dessutom kan det ju vara bra om veterinären har någon svullnad att känna på. :p Idag var han lite svullen igen men inte farligt så vi gick en promenad på vägen. Vi höll oss på asfalten då jag inte ville knalla runt i skogen och gick bort mot Bäckerslund. Jag jobbade med att han skulle stanna när jag stannade och det fungerade ganska bra efter en stund men jag fick rygga honom några gånger när han fortsatte förbi mig. Mot slutet var han mer uppmärksam men vi behövar mera träning... Han tyckte det var spännande att få se något annat än hagen och bitvis var det riktigt bra fart på honom. Vi travde lite på vägen hem också och det var någon som såg fruktansvärt busig ut men han skötte sig bra. Inte bryr han sig om bilar heller, det är verkligen jätteskönt. 
 
När vi kom tillbaka kändes benen nästan bättre så vi fortsätter med lite lätt motion fram tills att veterinären har varit här, sedan får vi se vad hon säger. Jag vill verkligen komma igång och jobba med honom igen. Nu när jag inte har något direkt mål att jobba emot har jag knappt energi att borsta honom. Allt blir mycket roligare när man kan göra något seriöst och se framstegen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0