11 januari

Då jag hade insläppet idag och åkte till stallet direkt efter jobbet blev det till att rida en sväng på Nunne för att fördriva lite tid. Det blev, som vanligt nuförtiden känns det som, banan barbacka. Den var faktiskt över förväntan, det gick både att trava och galoppera på voltspåret. Jag böjde igenom honom lite i skritten och växlade tempo lite och i traven jobbade jag på att samla honom. Vi fick faktiskt till något som nästan liknade passage. :) Galoppen blev mest fattningar och att försöka hålla honom i en kort samlad galopp. Som vanligt var det svårare åt höger men på slutet gick det hyfsat. Han är lite rolig för han saktar av till skritt jättebra åt höger samtidigt som fattningarna är mycket bättre åt vänster. 
 
Akke har fått tid för vaccinering nu och veterinären ska titta på hans ben samtidigt så vi tränade lite på att longera om det mot förmodan skulle gå att göra det när han vaccineras. Det gick väl sådär, han var väldigt pigg och gjorde lite som han ville i början plus att han fick longerlinan mellan frambenen några gånger, det var dock inget han brydde sig om. :p När vi rett ut vem som bestämde och jag hade lagt bort spöet gick det bättre i alla fall och han kunde trava städat tills jag sa att det räckte. Han såg inte halt ut men var "tassig" i traven. På vägen till stallet blev det lite uppfostran med då han tydligen glömt att man ska stanna när matte gör det men han kom ihåg hur man ska göra efter några halter och lite ryggning. Måste nog ta tag i uppfostringen igen, var ju faktiskt länge sedan vi gjorde något sådant.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0