1 januari

Woho! Jag har ridit idag och på ridbanan till och med! Den var hjälpligt ridbar efter typ en vecka med plusgrader så man får se till att passa på innan det fryser på igen. Nunne var pigg vilket ofta medföljer att han är spänd och ser spöken så det gick väl sådär i början. När han var lite mer rastad kändes han bättre men jag har svårt att säga hur mycket han jobbade med ryggen. Han böjde i alla fall på nacken och kändes ganska avslappnad på slutet. Det blev inte mer avancerat än trav på volt och lite övergångar och fattningar från skritt då jag tyckte det var så tungt och djupt utanför vårt uppridna voltspår. Några gånger fick jag ta tag i honom ordentligt när han inte lyssnade på förhållningar men det var inte många gånger, han förstod direkt. Speciellt i galoppen var jag nöjd med hur han lyssnade. Första avsaktningen ville han inte alls vara med på men då tog jag tag i honom och sedan lyssnade han jättebra resten av gångerna. Höger galopp var inte lika bra som vänster, fattningarna blev inte lika bra och han hade inte samma bärighet men det är bara att jobba vidare med det. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0