Trött, lat och dåligt väder

Den här veckan har det inte blivit någon ridning... Har varit ganska fullt upp och jag har inte orkat riktigt, snön har ju även den gjort sitt till att det inte blivit någon ridning.
 
I måndags hade jag Nunne och skulle väl egentligen rida men när jag kom till stallet snöade det blötsnö och jag var inte alltför sugen på att ge mig ut så jag tänkte att jag rider på torsdag och fredag istället.
 
I tisdags var det stallmöte så det enda jag hann med förutom att mocka och fixa var att borsta Akke en kvart, suck.
 
I onsdags blev det i alla fall en sväng med mitt monster. Tanken var egetligen att tömköra men han var jätteupprörd när jag borstade så jag lade ner de planerna och det fick bli promenad istället. Till en början skötte han sig okej men när vi kom upp till vägen var han helt hemsk. Han gick förbi mig när vi gjorde halt och när jag skulle backa honom försökte han springa på mig och preja mig. Eftersom jag bara hade grimma på honom och han dessutom hade täcke så var det svårt att kunna kontrollera honom och det tog en bra stund av bråk att få honom att göra som jag ville. När han gav sig vände vi och gick tillbaka men då kom det naturligtvis en bil så jag kunde inte fortsätta med halterna, det var bara att gå på tills vägen delade sig. Där fortsatte vi och återigen lyssnade han inte och skulle springa ner mig. Den här gången gick det i alla fall fortare att få honom att förstå att man inte gör så och efter det så gick vi hemåt och då lyssnade han super på mig så vi gav oss. Nästa gång vi går promenad blir det med träns och ett spö så jag har bättre kontroll över honom, han ska inte lära sig några dumheter. Jaja, han tycker i alla fall det är roligt att komma ut. 
 
Igår sprack ridplanerna igen, det strulade på jobbet och jag var inte hemma förrän sex. När jag kom till stallet kvart i sju var jag på väldigt dåligt humör och fruktansvärt trött så det blev bara att fixa hästarna och sedan hem igen. 
 
Idag provade jag att gå på slackline i klätterhallen vilket var riktigt roligt men svårt och det resulterade i att jag kom till stallet kvart i åtta... Jag var faktiskt lite ridsugen men det blåste typ halv storm och snöade isnålar och tanken på att vara tvungen att brodda och ta på sig hjälm och väst och dessutom inte ha något roligt ställe att rida på gjorde att det inte blev något ändå. 
 
Svanslappen på Akkes bästa täcke var halvt bortriven idag... Jag misstänker en viss Eliot. Jag har för mig att den var lagad förut och det går att sy ihop så det är ingen jättekatastrof men det känns jobbigt att göra det. Tyvärr måste jag se till att få det gjort snart då det är det enda täcke han har som passar och är vattentätt. :( Imorgon ska jag se om jag inte kan tömköra honom lite men vi börjar med promenad och om han sköter sig så blir det tömkörning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0