24 februari

Idag tömkörde jag Akke. Till att börja med tog vi en kortare sväng runt rasthagen och upp till vägen för att se om han kunde sköta sig och det gick helt okej. Han skyggade lite några gånger men inget större. Vi testade med släpan eftersom han ändå var hyfsat lugn och när jag fick på den skärpte han sig. Han gick väldigt sakta och försiktigt. :) Han hade inga större tendenser till att sparka mot den heller, i den skarpa svängen lyfta han lite högre på benet som kom emot den men inte farligt. Då han skötte sig så bra så fick det räcka med ett varv och vi avslutade med lite mer tömkörning. Det blev även en sväng ner till tranformatorstationen då han absolut ville gå ditåt. Där trodde jag han skulle ta död på mig. Av någon anledning ska han gå rakt ut i skogen, gärna där det inte finns någon stig, så vi kompromissade och gick på en hyfsat upptrampad stig i skogen och jag trodde jag skulle dö av andnöd, snacka om dålig kondis. :p När vi kom tillbaka till den plogade vägen skulle han in i skogen igen men det fick räcka tyckte jag så vi gick hem igen. 
 
Han är lite söt när han inte får som han vill när vi borstar. Om han fick bestämma skulle han stå med huvudet i de tomma mathinkarna, alternativt med huvudet i Nunnes krubba som han kommer åt från gången men det får han inte för mig. När jag säger nej åt honom surar han ihop och lägger öronen bakåt, lite humör har han allt. Så länge han inte gör något värre än så får han hållas, nu är han ju mest söt och jag bara ignorerar honom. :p
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Svensson

Kul att följa dig och Akke och era framgångar:) Lycka till:)

2013-02-26 @ 14:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0