23 februari

Idag blev det en sväng med Nunne. :) Vi red bort till Fågelvik och vägen var fin så det blev en hel del trav och galopp. Han var inte lika mjuk som senast men inte farligt stel heller. Idag gick det faktiskt att byta galopp i svängarna, vi är ju inte så bra på det. När jag höll ihop honom och förberedde ordentligt bytte han. Jag är inte säker på att det blev rena byten, svårt att känna när man står upp, men jag tror det. :) Hemåt blev han väldigt stark och drog som en liten galning i galoppen. :p  Överlag var jag ganska nöjd med ridturen, jag hade en hemsk huvudvärk så kraven var inte speciellt höga. 
 
Jag var inte överdrivet pigg efter att ha fixat åt båda hästarna och ridit men Akke behövde åtminstone borstas så det var bara att plocka in honom. Han fäller något kopiöst nu och det försvann lite hår, det hjälper väl inte att han inte blivit borstad på en dryg vecka heller... När den värsta pälsen var bort gick vi ner en sväng till banan och han fick gå lös. Till att börja med gick han bara och undersökte och när jag smackade så blev det lite trav också. Efter en stund blev det dock fart på honom och han tog ett par varv i galopp. Sen tyckte han att vi skulle leka och kom fram till mig och gjorde tendenser till att resa sig och försöka få mig att busa med honom. Då kände jag att det var dags att ge sig eftersom jag varken hade hjälm eller väst, inte för att han skulle göra något med flit men det är lätt att man kommer ivägen ändå. Han kom i alla fall ihåg inkallningen, så fort jag gjorde något ljud kom han in till mig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0