16 februari

Idag red jag en tur med Nunne. Vi red bort till Eriksberg och vägen var riktigt fin så det blev en hel del trav och galopp. För ovanlighetens skull kändes han riktigt arbetsvillig och engegerad, trevligt. :) Jag provade mina nya plaststigbyglar med och jag är rätt så nöjd med dem, lite smala fotplattor men sköna annars och väldigt billiga. 
 
Akke blev tömkörd jag hade egentligen tänkt köra med släpan men han var väldigt tittig idag och vände runt några gånger för jordfläckar så vi struntade i den. Han fick gå lite längre istället och det blev en tur ner till tranformatorstationen. Överlag var jag ganska nöjd med honom och vi har riktigt bra precision på svängande nu så länge han absolut inte vill gå någonstan. Det var lite halt så vi nöjde oss med skritt, imorgon blir det nog promenad istället. Han var väldigt sprattlig och titttig idag men jag tror det beror mer på överskottsenergi än att han verkligen är rädd. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0