På bättringsvägen?

När jag var en snabbis till stallet imorse var skrutten feberfri. Tanken var att jag skulle få en tid för att röntga honom men det fanns inget ledigt på Marby förrän efter nyår så då kände jag att jag kunde avvakta och se hur han mådde på kvällen och ringa Mantorp om han inte var bättre. När jag kom ut efter jobbet var febern tillbaka, suck. Jag fixade i alla fall stallet och han fick sitt penicillin och metacam sedan gav jag mig iväg på en tur med Nunne. 
 
Vi red bort till andra sidan motorvägen och galopperade. Nunne har inte gått så mycket på sista tiden så han var förfärligt pigg och gick och pullade mest hela tiden. Jag hade glömt ridbyxorna med så jag hade inga shortchaps då de inte går på mjukisbyxor så mina vader var inte så glada om man gjorde något annat än att skritta. :p Jag ställde inga krav idag förutom att han inte skulle dra iväg i galoppen. Det var skönt att komma ut och rida igen, det var ett tag sedan. När vi kom hem var Nunne svettig minsann. 
 
När jag skulle ge Akke hans kvällshö såg jag att såret hade gått upp igen och det kom lite var ur det. Jag tvättade av det och försökte spola ur det lite men kunde inte få ut något var. Man fick inte klämma på bölden men det kliade något förfärligt så det var helt okej att gno på den. När jag plockat in resterande monster hade det runnit mer ur såret så förhoppningsvis sköter det sig självt. Svullnade såg ut att gå ner rätt mycket när såret öppnade sig. Imorgon blir det väl till att terrorisera distriktarna igen och se om han ska ha mer penicillin, det är nämligen sista dagen imorgon. Jag undrar även hur jag ska göra med såret, om det bara är att hålla rent eller om man ska försöka få ut varet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0