8 december

Idag blev det långpromenad för herrn, jag hade egentligen tänkt mig något kortare men han var så fasligt pigg och travade mest hela tiden i början så vi gick långvarvet på Lilla favoriten via transformatorstationen och steniga backen och ner längs med motorvägen. Det blev ungefär 4 km och jag tror han blev lite rastad i alla fall även om han höll på och trava sista biten hem med, på mitten tog han det i alla fall lugnt. :p Vid Bäckerslund var det massa hundar ute som var läskiga. Först Collierna som skällde och morrade på andra sidan staketet, de tyckte han var ganska läskiga faktiskt, speciellt den som morrade. Efter det var det två hundar som jag tror hör hemma i Bäckerslund och en lite skithund a lá chihuahua som tyckte att det var en bra ide att försöka jaga Akke, han såg mest ut att undra vad det var för något och om man möjligen kunde nosa på det. :p De andra hundarna var inte så farliga, speciellt inte när vi nästan var förbi och han kom på att han nog ville gå fram och nos på den ena. Tanken var att vi skulle ta asfaltsvägen hem men det var så halt så det blev Kristinabacken och skogen i alla fall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0