30 november

Idag red jag ut i skogen med Akke för första gången. Vi red den vanliga rundan i hemmaskogen och han skötte sig super, vi travade till och med en bit. :) Det var lite svårstyrt och dåligt med gas till och från men han är ju faktiskt inte riden speciellt mycket och mest rakt fram då. Vi hade med oss C också om det mot förmodan skulle ha hänt något, det verkade Akke uppskatta. :) Jag red i min hoppsadel men den var inte så bra. Den hamnade för långt fram men när jag lade den så långt bak som jag tyckte såg han väldigt obekväm ut, lite sadeltvångsaktigt. Jag får ta galoppsadeln om det blir någon mer ridning. Han var rejält svettig när vi kom hem för att vara honom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0