3 december

Red Nunne på banan. Ungefär samma upplägg som vanligt numera. Jag började med att flytta honom i skritt längs med fyrkanten i öppna och sluta och när vi började trava övergick vi till serpentiner. Han tyckte ena hörnet av banan var farligt och gick och sneglade där. I galoppen jobbade vi med piruetter och han gjorde det helt okej. Han var mycket bättre på yttertygeln redan från början idag, skönt att jobbet har gett resultat. Han kändes rätt fin även om han så klart kan bära sig bättre men jag var inte motiverad så jag är ändå ganska nöjd. Som avslutning ökade och minskade jag tempot i traven, det gick väl sådär och sedan blev han trött och blev ånglok...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0