26 december

Det blev en sväng i hemmaskogen med busfröt. Han skulle promt trava när vi gav oss iväg och han fick hållas då det just nu känns viktigare med framåtbjudning än att man skrittar städat. Jag hade galoppsadeln och han verkade vara bekväm med den, det var däremot inte jag. Jag kände inte att jag kunde påverka honom ordentligt i den. Jag ska ge min vanliga sadel en chans till men jag tror tyvärr att jag kommer att få stå ut med galoppsadeln. Den blev bätte när jag stod upp i alla fall. Han skötte sig fint förutom att han knappt lyssnar på skänkeln men han har nog inte riktigt koll på vad den innebär så det är lugnt. Han kunde även trava på kommando, inte bara när han ville, och föll till och med in i galopp några språng. :) Vi avslutade med ett varv runt rasthagen och övade start och stopp så han ska lyssna mer på skänkeln och det gick riktigt bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0