30 augusti

Idag blev det ett styrkepass för Nunnes del. Vi red bort till Villa Skoga och sedan uppför den branta och långa backen där. Uppför fick han göra fattningar från skritt och sedan långsam galopp några språng innan det var dags för ny fattning. När vi kommit upp för backen fortsatte vi längs med motorvägen och körde långsam galopp uppför backarna och fattningar uppför den stora i slutet av vägen. Han skötte sig helt okej och jobbade på riktigt bra bitvis men blev trött. Han orkade inte riktigt hålla högergaloppen mot slutet. 
 
Jag shoppade lite hästprylar innan jag åkte till stallet. Ett regntäcke till Akke för halva priset, mycket välbehövligt, som satt riktigt bra och ett träns för 60 kronor. Det såg inte ut att vara någon kvalite på tränset och det var brunt men jag köpte det bara för spännenas skull. När det är dags att sy ett träns till Akke så slaktar jag det men för tillfället får Nunne ha det, det var ju pullarnosgrimma på. :p
 
Sitter hemma och är pisstrött nu, känner mest för att gå och gräva ner mig någonstans. Tur att jag bara jobbar fyra dagar nästa veck och snart ska ha en veckas semester. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0