25 augusti

Det blev mysdag i stallet idag. :) Jag hade utsläppet och ingen Nunne att ta hand om. Det var jätteskönt att vara i stallet själv och kunna pyssla i sin egen takt. När de andra två odjuren var utsläppta i hagen så var det dags för projekt rengöring av häst. Ganska välbehövligt då han knappt sett en borste i sommar. :p Först borstade jag av den värsta skiten innan det blev svansrengöring vilket var mycket välbehövligt. Hans svans har nog aldrig varit så ren som den är nu. :) När jag sköljt ur schampot så ryktade jag och sedan gick vi till banan och övade lite westernlongering i skritt. Det gick över förväntan, han har ju varit lite styrig och inte velat göra som jag vill ett tag men idag fungerade allt super. :) Han lyssnade på mig och kom bara för nära ett par gånger och det berodde förmodligen på att jag gjorde något fel. När vi var klara fick han gå på banan och äta en stund när svansen torkade och sedan borstade jag ut den och ryktade igen innan han fick gå ut i hagen. :)
 
Nöjd häst :)
 
Ren svans :)
 
Av någon anledning ser det ut som han är inklippt i bilden, och dåligt dessutom, men jag har inte redigerat över huvud taget... :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0