24 augusti

Nunne fick hoppa lite idag. Jag hade ställt upp en linje med tre galoppsprång på ena långsidan och ett litet hinder att hoppa fram på. Han var stel och seg till att börja med och rev framhoppningshindret typ hela tiden... Det blev bättre när jag satte lite fart på honom och fick bättre galopp, då rev han inte lika mycket. Linjen gick hyfsat. Det blev nog lite trångt och han lyssnade inte bakåt så vi fick inga jämna galoppsprån igenom men han klarade den utan att riva i båda varven i alla fall. Som avslutning fick han jobba med tempoväxlingar i galopp för att bli lite lydigare och han kändes jättefin när vi travade av även om han var trött då. :)
 
Jag kommer inte att ha Nunne på söndagar längre, skönt. :) Jag känner att tre dagar i veckan är ungefär vad jag kommer att orka när han bor inne på nätterna och förhoppningsvis kan hans matte ta honom fler dagar än en snart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0