19 augusti

Nunne fick gå ett dressyrpass på banan idag. Det kändes inget vidare, jag fick inte ut halsen på honom och han kröp ihop med nacken och jobbade inte som jag ville. Att jag var trött och på dåligt humör hjälpte ju inte heller... Vi höll på att rida över katten som gick på spåret och inte behagade flytta på sig, det hjälpte inte heller upp humöret. Jag red igenom MSV:C1 och LA:1 så gott det gick då jag inte kom ihåg hela programmen men jag fick med alla krumelutter i alla fall. :p Ökningarna fungerade inte idag, han sprang mest och samma sak var det med skänkelvikning och öppna, han bara rann iväg och fuskade järnet. Den förvända galoppen var väl det som jag kände mig hyfsat nöjd med; inga avbrott, inte ens i höger galopp. Jag avslutade med sidvärts och då blev det faktiskt ordning på det och han kändes superfin när vi travade av, längde ut halsen ordentligt och jobbade med ryggen. :) Jag avskyr verkligen min dressyrsadel, den är väl hyfsat skön att sitta i men jag kan inte påverka honom som jag vill då jag bara skvalpar runt i den... :( Suck. Vill ha en Bates Isabel Werth med luftstoppning, den är så mycket bättre att rida i. 
 
Planen för veckan är:
Tisdag: Intervallträning
Onsdag: Vila/skritt
Torsdag: Ordinarie matte rider
Fredag: Hoppning
Lördag: Skogen
Söndag: Vila
 
Nu återstår det att se om vi lyckas hålla planeringen. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0