18 augusti

Igår flyttade hästarna tillbaka till Nylund. Akke gick på transporten jättesnällt om man jämför med när vi åkte hem från kursen. Han följde med mig nästan hela vägen in utan godisburk bara sådär, men sedan backade han ut igen. När jag fick tag på en burk med godis och skramlade med så gick det utmärkt att gå in. :) Egentligen skulle jag ha tömkört Nunne men det tog sån tid att flytta tillbaka alla saker så han fick vila. 
 
Akke fick bo inne på natten och det var en trött liten häst imorse. Han låg ner när jag kom och reste sig inte förrän jag gick in i boxen. :) Han fick gå ut med sina "vanliga" kompisar idag och det var inga större konstigheter. Plexus var lite ilsken på honom och hade lite tendenser till att jaga men det var inte så farligt. 
 
Nunnes tömkörning blev flyttad till idag istället och han var fin. Han går inte fram riktig ärligt men såg trevlig ut ändå. Vill man ha mer bjudning så går han gärna över i nästa gångart och fortsätter att lusa på istället för att länga halsen och jobba med ryggen lite mer. Jag passade även på att frisera honom, det var välbehövligt, så nu ser han lite presentabel ut igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0