Galopphäst för en dag

Idag har Akke fått prova på livet som galopphäst. :p Som lite variation i tömkörningen tog jag på galoppsadeln istället för selen så han ska vänja sig lite mer vid sadeln. När man rider in galoppörer brukar man tömköra dem med sadel, i alla fall de jag har sett, därav att han fick prova på att vara galopphäst idag. :) Jag tycker inte min sadel ligger så bra på honom så vi tog galoppsadeln istället då den ligger bra på de flesta hästar, jag ska hämta den gamla ponnysadeln hemifrån någon dag och se hur den ligger. 
 
Tömkörningen gick bra och han ser verkligen nöjd ut över att få jobba igen. Vi höll oss på de isfria delarna av vägen och provade att gå ner mot tranformatorstationen eftersom han så gärna ville det men vi fick vända ganska snabbt då det var väldigt isigt. Vi gick ända upp till vägen och vände på asfalten. Han tyckte det var lite läskigt att gå ut på den men han var inte svårövertalade och han ville gärna gå bort och titta på en grävmaskin som höll på på en tomt längra bort, knashäst; skönt att han inte är rädd i alla fall. :) Jag försökte jobba ihop honom i form en liten bit och han söker sig åt rätt håll men vi tar inte så allvarligt på det än. Han fick även trava lite och när jag väl fick fart på honom blev han pigg minsann. :) Jag hängde lite på honom när vi var klara och det brydde han sig inte om. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0