30 april

Idag satt jag på Akke igen. Den här gången var jag själv och det gick nästan bättre då. Som vanligt linade jag lite först men det var inga reaktioner på det så jag hoppade upp på honom. Då jag hoppade upp från höger sida idag för att variera blev det lite knöligare då jag inte är så van vid det och inte är så smidig. Han brydde sig faktiskt inte nämnvärt trots att jag kravlade på honom, det enda jag märkte var att han gick iväg när jag svängde över benet. Vi kunde gå framåt idag med och med mycket bättre bjudning. Han reagerade väldigt bra för skänkeln idag om jag drog bak den lite, så fort jag kom emot travade han nästan. :) Han var lite studsig till och från men han såg saker i skogen så det kan ha varit det men det var hur som helst inga allvarliga skutt, kändes mest som han studsade med bakbenen. Det blev faktiskt en del trav idag. Han var pigg och såg som sagt saker i skgen så när vi kom ut på långsidorna gick han upp i trav själv. Jag lät honom hållas första gången för jag var ändå sugen på att trava med honom och resterande gånger var han lite svårstoppad men inte farligt. Det blev ungefär två varv runt banan innan det fick räcka, jag var sugen på att fortsätta men jag ska inte gå för fort fram med honom och dessutom var han lite spänd så när det var jag som hade bestämt var vi skulle svänga och att vi skulle stanna hoppade jag av. 
 
När vi var klara började de smälla smällare någonstans vilket han inte var jätteförtjust i. När vi kom tillbaka till boxen fick han faktiskt ha kvar sadeln för han var så upprörd att jag inte ville vara inne hos honom, det var lite risk att bli nedsprungen och mosad mot en vägg. Jag hämtade in de andra hästarna så länge medan jag väntade på att han skulle lugna sig lite. När jag tog in Plexus stod han och darrade stackarn. När jag fått in alla hästar hade de slutat smälla och han var mycket lugnare så då kunde jag ta av sadeln. 
 
Han var lite gallig i vänster fram idag så jag undrar om han har gjort något i hagen. Han har även ett sår på ballen på höger bak som jag tvättade med vatten igår och idag såg det mycket bättre ut även om han fortfarande är öm där. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0