26 april

Igår var jag på clinic med Ronny Åman som visade hantering från marken och lastning. Det var interessant och facinerande att se när han jobbade med hästarna, man blir ju lite sugen på att ta en lektion för honom. :)
 
Akke fick vara försökskanin idag och jag provade lite av det som Ronny visade. Det gick ganska bra även om jag inte har full koll på hur man ska göra. Jag kunde i alla fall få Akke att gå åt sidan när jag stod framför och vevade med ett rep även om han vi några tillfällen fullständigt ignorerade det och stod och sov istället. På slutet började han faktiskt tugga lite och verkligen slappna av. Han har lite stofasoner för sig och blir rätt sur när jag backar honom och lägger öronen bakåt och nafsar efter mig. Han respekterar inte riktigt mitt område och kommer lätt för nära, det beror nog på att jag inte har varit så strikt med det; måste ta tag i det. 
 
Jag passade på att mäta honom när jag för en gångs skull kom ihåg och jag fick det till att han är 150 cm i manken och ca 153 bak så lite har han växt över vintern och är numera storhäst. :) Han får gärna växa 10 cm till. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0