23 april

Idag fick Nunne springa på banan. Vi provade min dressyrsadel som i alla fall såg ut att ligga bra, tyvärr tror jag den ligger för lågt över manken då den var smutsig innanför bossorna fram; jag red med en handuk under som ganska omgående gled bak. Jag tror den låg lite i bakvikt med men inte lika mycket som hans. Jag ska prova den med fårskinnspad under någon dag för att utvärdera mer. 
 
Ridningen bestod av en hel del sidvärtsrörelser och lite fattningar från skritt. Jag hade plockat fram lite cavaletti också men det tog inte lång tid innan Nunne hade flyttat dem och jag orkade inte hoppa av och fixa. Han kändes inget vidare idag och lyssnade dåligt men det kan bero på sadeln för jag tycker inte jag kan inverka ordentligt på honom i den, jag halkar mest runt. Bitvis var han i alla fall fin när jag lyckade hålla ihop honom lite och på slutet när vi travde av fick han verkligen upp ryggen och jobbade på bra. Imorgon ska jag försöka komma ut och galoppera i galoppsadeln. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0