22 april

Idag longerade jag Akke med sadel igen och sedan hängde jag på honom innan vi körde lite frihetsdressyr. Longeringen fungerade mycket bättre idag men vi höll oss mest i skritt. Det blev lite trav i båda varven men inte mer än ett varv. Så länge jag håller mig bakom bogen på honom, gärna vid rumpan, fungerar det super, kommer jag längre fram går han dit han vill. :p Han lyssnar jättebra på kroppsspråket och det räckte med att jag gick fram mot bogen och ptroade så stannande han. :) Det gick även bra att hänga på honom och han brydde sig inte fast jag stog i ena stigbygeln med hela kroppsvikten på honom. 
 
När vi körde frihetsdressyr var han väldigt fokuserad på burken med morötter som jag hade med mig och följde efter mig som en hund. Det svåra var att få honom att gå bort från mig. Han fick ävan galoppera med sadeln och det blev en del studsande som han slutade med när jag tog av den. Han tycker nog den är lite obehaglig när det blir galopp för i skritt och trav bryr han sig inte om den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0