Bästa killen ♥

Skitväder idag så vi provade stallgången. Det var inte lika bra som att stå ute men så länge jag var där var det inte så farligt. Han var lite småblöt på ryggen så vi borstade inte så mycket. Han var jätteduktigt på att lyfta höger bak idag, när han gått fram och tillbaka några gånger lyfte han benet utan att jag behövde bända upp det och han sparkade ingenting. :D 
 
När vi gick ut igen fick han täcke på sig. Han sade ingenting om det, kan ju hända att han har haft det förut. Det enda täcke jag har till honom är Prissans gamla Sverigetäcke och det passade perfekt. :) Skönt att inte behöva köpa nytt som han växer ur snart. Dessutom gör det inte så mycket om Eliot har sönder det, det är ju säkert 18 år gammalt och inte i världens bästa skick längre. 
 
Stora killen :)
 
När vi ändå var i stalllet passade jag på att se hur hög han var. Jag gjorde en mycket noggrann mätning med tumstocken, eller inte. :p Han var i alla fall runt 145 cm hög och rätt så överbyggd bak. 
 
Det roligaste på hela dagen var nog när vi skulle gå ut igen tyckte han, han fick nämligen undersöka stallet och det var spännade det. Vi nosade på Atlas box, tittade ut genom gödseldörren och gjorde en grundlig undersökning av hyllan med mathinkar. Han tyckte han skulle gå till ridbanan när vi gick till hagen så jag släppte honom där en stund men han var mest intresserad av gräset därinne. Han verkar mycket nyfiken på omgivningarna och hade nog gärna undersök dem lite mer så vi ska nog ge oss ut på en promenad någon dag. I alla fall undersöka gården lite mer. :)
 
Maaaat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0