Äckelväder

Hade insläppet idag så jag åkte till stallet vid fem. Riktigt tråkigt väder. :( Hade tänkt backträna med Nunne men det stod en bil i Kristinabacken där vi skulle vara så vi red bort till andra sidan motorvägen via Eriksbergsvägen. Han var spänd och okoncentrerad hela ridturen. =/ Vi försökte jobba med halter och sidvärts för att fokusera men det hjälpte inte mycket. Vi gjorde fattningar och han fick gå i långsam galopp uppför långa backen hemåt och då jobbade han verkligen genom hela kroppen. :)
 
Akkes täcke klarade inte dagens regn så han var blöt rakt igenom stackarn. Jag hängde upp täcket på loftet och hoppas det torkar fort. Jag var hem och hämtade trailern också så jag lånade med mig ett gammalt 135 täcke som han kan ha i nödfall. Jag får väl se om han drunknar i det. :p Jag var blöt och kall och klockan var mycket så jag gjorde inget med honom, vi får ta det imorgon istället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0