8 september

Jag var uppe tidigt idag och red Nunne. Det är så skönt att rida på morgonen, bara lite jobbigt att komma ur sängen. Vi var väl ute vid halv nio skulle jag tro, mycket trevligt. :) Vi tog Lilla favoriten. Det blev mest skritt och den fick jag till riktigt bra. Han fick verkligen upp ryggen och jobbade på. :) Backen längs med motorvägen fick han galoppera uppför. Egentligen hade jag tänkt mig en kontrollerad galopp men jag orkade inte bråka med honom när han ville springa fort så han fick bestämma farten. Det är en så himla härlig känsla när man har ett ordentligt stöd i munnen och man känner att hästarna bara suger tag och ligger på. :) Nunne var nöjd med att få springa fort och det var faktiskt matte också. Uppför Kristinabacken fick han i alla fall galoppera riktigt sakta för att bli lite starkare. :)
 
Snart ska jag åka och hämta min häst. :) Är sjukt förväntansfull, kan inte komma ihåg att jag var det när jag hämtade Milou men honom köpte jag ju mer för att han var lovande och billig och så stod ha så nära. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0