5 september

Idag var jag i Nyköping på terrängträning med Nunne. :) Han skötte sig jättebra och var riktigt på hugget mot slutet. Vi började med att hoppa ett litet hinder på ridbanan för att värma upp och sedan gick vi bort till terrängbanan. Första fick vi hoppa lite olika hinder, några stockar på olika höjd, vatten, grav, upphopp och nerhopp med mera. Det gick bra även om han var lite tittig på några hinder, speciellt häckarna. Han stannade en gång på minipallisaden med landning nästan i vattnet, men det gjorde alla andra hästarna också så det är inget att haka upp sig på. Som avslutning fick vi rida en liten bana och det gick jättebra. Nunne var med på noterna och det var inga problem någonstans. :) Känns bra inför tävlingen där, är ju aldrig fel att ha varit och hoppat hindren före tävlingen. Tyvärr fick vi inte prova alla hinder som ska vara med då det var väldigt blött på vissa ställen. 
 
Nu väntar några dagars skritt och vila för Nunne så han får återhämta sig efter förra veckans långritt och träningen idag. Han hade "indianmålningar" på baken efter långritten och där har han tappat håret stackarn. Undrar vad de använde för färg, det ser nästan ut som den har frätt på honom... :( Han var även lite tjock i frambenen och hade sår lite här och var. Han var i alla fall pigg och glad att rida så det är nog inget större fel på honom. 
 
Nu är min lilla häst kastrerad, det hade gått bra och han såg fin ut så på lördag ska jag hämta honom om jag får ihop det med bilar och medhjälpare. Längtar! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0