30 september

Vi var och tävlade "fälttävlan" i Hageby idag. Dressyren gick okej, han kändes ganska mjuk men tappade baken ibland och lyssnade inte helt och hållet på mig när jag tog tillbaka, dessutom lyckades jag glömma vägen en gång. Vi fick 64,5% men det var väldigt snällt dömt. 
 
Hoppningen gick bra och vi var felfria. 
 
Terrängen var förlagd på ridbanan på grund av allt regn, det var alldeles för blött för att kunna vara på terrängbanan. 5 av 8 hinder var banhoppningshinder och rivningar räknades... Inte bra för Nunne. Två ner blev det, hade jag hållit ihop honom mer hade vi nog klarat det utan att riva. Lite surt att vi inte fick rida en riktig terräng då det mest var därför jag anmälde mig. Jag ville att han skulle få lite mer rutin på terränghinder och avsluta säsongen med en lätt bana. =/ 
 
Mitt resultat var väl inte jättebra i jämförelse till de andra och jag tror vi kom fyra av sju startande. 
 
Orkade verkligen inte göra något med Akke idag. Har varit sjukt trött hela helgen och det var ju inte bättre efter tävlingen. Jag plockade bara av hans täcke eftersom det var fint ute. Han får väl ha lite ledigt från mig i veckan då jag nog inte kommer att hinna med honom. Lär inte vara hemma förrän sju imorgon och har Nunne tisdag till torsdag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0