27 september

Hade bara min skrutt att ta hand om idag och var dessutom i stallet redan vid halv fyra, jätteskönt. Det blev promanad i träns och benskydd. :) Han sade nästan ingenting om benskydden, lyfte bara lite högre på benen i början, sedan brydde han sig inte. Han lyckades bita mig när jag tränsade. Han skrapar med tänderna mot handflatan när man ger honom mat ur handen och han fick pellets samtidigt som vi smög in bettet och då råkade det hamna en del skinn emellan... Det gjorde rätt så ont men det gick inte hål. Han var jätteduktug med tränset, man skulle inte kunna tro att det bara var andra gången han hade träns på sig. :)
 
Vi tog Kärleksstigen på vår promenad. Vi mötte en jättefarlig joggare med hund som han var tvungen att kasta sig för men när jag höll emot lyssnade han och sedan var det inga problem. Hemåt lyssnade han lite dåligt när vi stannade och han gick på mig så jag fick säga till honom men efter det hade han stenkoll på mig och höll mitt tempo både när jag gick sakta och lite fortare. Det var bara när vi travade som han gick förbi och ville springa mer. :) Bästa killen! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0