13 september

Idag fick killen en borstning igen. Igår hämtade jag hö och mamma som skjutsade hade bråttom hem så det blev bara att pussa lite på honom i hagen då. Han hade ju passat på att rulla sig igår men det värsta hade försvunnit idag. Jag hittade stygnflugeägg på honom idag, jag trodde säsongen för dem var slut. :( Jag tröttnade även på hans långa man som bara var i vägen så den rykte idag. Jag tog av den något längre än knopplängd så man kan komma åt att borsta halsen. Får se om jag ger mig på att raka av den helt och hållet senare i höst, har inte bestämt mig än. :p Han var inte förtjust i att jag gick in i stallet och var borta en liten stund, då blev han lite orolig men så fort jag kom tillbaka var det bra igen; lilla gubben. :) Inte hade han ätit upp sin havre heller, det var tydligen inte gott. Nu har jag provat med en näve av Nunnes pellets, får se om de är borta imorgon. Vill ju inte behöva köpa pellets åt honom men det börjar ju luta åt det. :(
 
Vi provade lite frihetsdressyr på banan när vi borstat klart. :) Jag kunde få honom att gå ifrån mig och vända och när han varvat ner lite kunde han komma fram till mig när jag lockade lite med ett äpple. När han väl kommit till mig följde han mig när jag gick en liten sväng och stannade när jag gjorde det. :) Jag tyckte faktiskt att han lyssnade bättre på mig efter det när vi gick till hagen; vi ska fortsätta jobba med det.
 
Har funderat lite på att köra in honom. Han verkar ju vara så himla cool och ha bra huvud och det är ju rolig variation till ridningen sedan. De flesta hästar brukar ju dessutom tycka att det är roligt att dra vagn men vi får väl se hur det blir. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0