10 september

Idag hade jag Nunne, han fick klättra lite på andra sidan motorvägen. Han var fruktansvärt slö bortåt tills jag tog tyglarna, då blev det lite mer fart. Tyckte han var allmänt spänd och motspänstig idag även om han mjuknade lite efter att ha gått uppför backen en gång. Första varvet blev det halter uppför och andra långsam galopp, sedan fick det räcka, backen är ju ganska lång och brant. Hemåt blev det rätt så mycket galopp, dock lite mer kontrollerad än senast. :)
 
Akke fick prova på att vara lite ensam idag. Jag tog upp honom till stallet och tvättade svansen och borstade. Först var det lite jobbigt att vara själv och dessutom bli blöt på rumpan men efter att ha stökat runt lite märkte han att det inte var farligt och stod stilla. Svansen blev kanske inte jätteren men lite skillnad blev det i alla fall. Imorgon ska jag se om det går att borsta ut den. Vi kratsade även hovarna, det gick riktigt bra även om han inte riktigt ville lyfta höger bak. Han sparkade med det benet när jag skulle lyfta det men på tredje eller fjärde försöket gick det bra. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0